Start / Kundsupport / Vanliga frågor/FAQ

Vanliga frågor/FAQ

Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna som våra kunder har. Om du inte hittar svaret på din fråga tveka inte att kontakta oss för snabbast möjliga support. Vår målsättning är att besvara ditt mail senast nästkommande arbetsdag.

Hur lägger jag en order?
Vad kostar frakten?
Hur kan jag betala?
Skickar ni med Bussgods?
Finns varan i lager?
Skickar ni utanför Sverige?
Måste jag logga in för att handla?
Får jag rabatt?
När får jag leverans?
Returer - hur gör jag?

Hur lägger jag en order?

Du lägger en order enklast via vår webbshop. Klicka här för att se en guide i hur du gör detta. Du kan även beställa via email, telefon och fax - se Kontakta oss för mer information.

Vad kostar frakten?

Frakten räknas automatiskt ut i webbutiken och du ser kostnaden när du går till kassan. Du förbinder dig inte till köp när du går till kassan utan kan fortsätta att titta runt i butiken. 

Hur kan jag betala?

I Kassan är det absolut bästa sättet att med kreditkort. Kortbetalningar är avgiftsfria och med dagens säkerhetsrutiner är det helt riskfritt. Vår kreditkortslösning går via företaget Dibs som är marknadsledande på området.

Skickar ni med Bussgods?

Nej. Vi har avtal med DHL som gör att vi kan leverera både snabbare och billigare än med Bussgods. Vid speciella fall, till exempel om vi ska leverera en väldigt skrymmande framskärm eller liknande kan vi komma överens med kunden och utnyttja ett annat fraktbolag, där även Bussgods kan ingå.

Finns varan i lager?

I vår webbutik kan du se lagerstatus på alla artiklar. När du manövrerar i menyn till vänster visas sedan delarna i det vi kallar "list-läge" i mitten av sidan. Bredvid "Köp"-knappen längst till höger så finns en cirkel som representerar lagerstatusen - grönt står för "i lager" och gult för "ej i lager".

Skickar ni utanför Sverige?

Ja. Vi skickar varor till hela världen. När du besöker vår hemsida visas ett fält i menyn till vänster där det står "Leverans till:", visas fel land där måste du ändra leveransland innan du börjar handla. Missar du det kan det bli fel i varukorgen när till exempel frakten skall räknas ut. 

Måste jag Logga in för att handla?

Nej. Det går bra att lägga varor i kundvagnen och sedan gå till kassan och fylla i formulären. Det som är bra med att logga in är att alla uppgifter då fylls i automatiskt samt att vi bygger upp en historik för dig som bland annat kan ligga till grund för rabatter senare. 

Får jag rabatt?

Vi har inte något system för när en kund ska få rabatt. Det beror på att det finns så många olika aspekter att ta hänsyn till. Vissa av våra artiklar säljs till väldigt låga marginaler och där finns helt enkelt inte utrymme till rabatt. När vi byggt upp en relation till kunden brukar vi kunna justera priserna en aning. 

När får jag leverans?

Om alla delar finns på lager skickar vi i regel samma dag eller dagen efter. Sedan tar det för det mesta 2-3 dagar med DHL. Exempelvis brukar order som läggs på söndag kväll packas på måndagen eller tisdagen och nå kunden ett par dagar senare. Om det är någon artikel på ordern som saknas brukar vi försöka att meddela kunden detta.  Ibland tar vi oss friheten att restnotera, eller vänta ett par dagar om vi vet att artikeln är på väg in.

Returer - hur gör jag?

Se våra Köpvillkor för information kring detta.

Stäng