Start / Kundsupport / Köpvillkor

Köpvillkor

Obs!

När du har erhållit din beställning är det jätteviktigt att du stämmer av varenda artikel mot det som står på följesedeln. Om det finns avvikelser kontakta oss genast enligt nedan.

Returer

Returer skall göras inom 14 dagar efter att du hämtat ut varan/fått varan levererad. Samma villkor gäller som vid ångerrätten. Varan skall vara hel och ren, så även dess förpackning. Du får inte ha använt varan men kan naturligtvis försiktigt undersöka den, dock utan att bryta förpackningen. Returfrakten betalar du själv.

Börja med att skapa ett returärende här ❯❯

Vi godkänner inga returer som saknar returärende! 
Efter godkännande av returärende, skicka till följande adress:

CVI Automotive AB
Vackerby Industriväg 17
646 34 Gnesta

Du står för returfrakten. En expeditionsavgift på 85:- debiteras vid återköp av varor för att täcka våra kostnader för uppackning, utkörning till lagret i Nyköping, kreditering samt återbetalning. Vi reserverar oss rätten att godkänna en vara som kommer i retur. Om varan ej går att erbjuda i nyskick till ny kund kommer den ej godkännas.

När du returnerar en produkt eller produkter från ett land utanför Europeiska unionen (EU) är det absolut nödvändigt att du skriver på utsidan av lådan - tydligt för alla att läsa - "produkten/produkterna är defekta och returneras under garanti: det finns inget kommersiellt värde för tulländamål". Om du ombedes skriva ett värde, skriv så lite som möjligt, typ 20 kr. Importtull och moms som kan debiteras CVI kommer inte att betalas och paketet accepteras då inte för retur.

I de fall där vi orsakar returen – vid exempelvis felplock – står vi givetvis för returkostnaden. 

Företag har ej rätt att göra returer/byten. Kontakta oss.

Allmänt

Vid beställning via webbshop träffas avtal först när CVI Automotive AB (fortlöpande "vi", "oss") bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse via e-post. Beställaren (fortlöpande "du") måste vara myndig och göra beställningen i eget namn. Alla varor förblir vår egendom till dess att full betalning kommit oss tillhanda.

Köp

Köp av produkter hos oss innebär samtidigt godkännande av våra köpvillkor. Vid beställning via webbshop föreligger bindande köpeavtal.

Priser

Alla priser för svenska och danska kunder i vår webbshop är angivna i svenska kronor exkl. frakt. Priserna kan visas både exkl. och inkl. moms om du har Sverige eller Danmark inställt som leveransland.

Har du Norge som leveransland visas priserna exkl. moms och i norska kronor (NOK). Kom ihåg att moms och tullavgift tillkommer alltid vid själva importen till Norge, och betalas separat i Norge. Har du Finland som leveransland visas priserna i Euro inkl. moms.

Frakt

Fraktavgiften räknas automatiskt ut i kassan. Lägg varorna du är intresserad av i kundvagnen och gå till kassan så ser du fraktavgiften.

Leveranser

Leveranstid är ca 2-4 arbetsdagar inom Sverige. Finns allt på lager skickas din order inom 2-4 arbetsdagar beroende på hur stor orderingången är.

OM leveransen blir försenad och du vill häva köpet måste du snarast kontakta oss. 

Beställningar som lämnat vårt lager kan inte avbokas. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det finns dock tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då våra leverantörer inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

Delleverans

Vi har tyvärr ingen möjlighet att skicka delleveranser. I de fall där vi inte kunnat leverera hela beställningen måste du göra en ny beställning senare när den specifika varan åter kommit i lager.

Naturligtvis återbetalar vi mellanskillnaden. Återbetalningar sker på samma vis som vi fått betalt.

Om en artikel visas som ej i lager kan du välja att trycka på knappen ”Bevaka produkt” och ange en e-postadress dit vi kan skicka ett meddelande automatiskt så fort varan  åter är beställningsbar.

Leverans till företag

För att handla som företag måste du komma ihåg att ändra från Privatkund till Företagskund så fort du kommer till Kassan i vår webbutik. Först då får du möjlighet att handla via faktura hos Svea Ekonomi. Som företagskund står du själv för transportrisken från vårt lager till din adress eller det ombud som vi skickat din beställning till. Om ditt paket skulle komma bort, bli skadat och pga detta sakna varor ersätter vi dig endast om du har begärt en försäkring. Ångerrätten finns ej för företag, men diskutera med oss vid varje tillfälle som är relevant. Givetvis gör vi vårt bästa för att spåra upp eventuellt saknade gods.

Ångerrätt

Enligt Distanslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Detta förutsatt att produkten och förpackningen är i oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda/prova varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. 

Dock får du ej bryta upp någon del av förpackningen. För privatpersoner tillämpar vi konsumentköplagen.

För kunder i Norge, ta kontakt!

Ångerrätt gäller ej för företag. Vid köp i egenskap av företag gäller villkor enligt Köplagen.

För att kunna utnyttja ångerrätten gäller följande:
Meddela CVI Automotive AB inom 14 dagar genom att skapa ett ärende här och följ instruktionerna.

Vid retur ska varan vara helt oanvänd och felfri och i originalförpackning. Faktura ska bifogas sändningen.

Förpacka varan väl och använd gärna det emballage och förpackningsmaterial som vi skickat den i till dig.

Du står för returfrakten. En returhanteringsavgift på 85 kr debiteras vid återköp av varor för att täcka våra kostnader för uppackning, utkörning till lager i Nyköping, kreditering samt återbetalning. Återbetalning sker efter mottagen och godkänd retur på samma sätt som vi erhållit betalning från er.

Vi godkänner inga returer som saknar returärende.

CVI Automotive AB kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

Reklamationer & felleveranser

Är varan skadad eller har du fått fel artikel så ber vi dig skapa ett ärende här. Då kan vi ordna med en returlapp så att du slipper stå för returfrakten.

OBS! Om en försändelse skadats i transporten, oavsett om skadan är väl synlig eller dold måste detta omedelbart anmälas till speditören eller till oss. Direkt synligt fel på paketet anmäls direkt till speditören.

Ta foto på det skadade paketet samt varan för framtida behov. Spara allt emballage för eventuell reklamation till speditören för transportskada. Vänligen se till att varan som returneras förpackas väl enligt våra rekommendationer så att den inte skadas vid återsändandet.

Vid minsta osäkerhet om hur varan bör förpackas – kontakta oss!

CVI Automotive AB löser ej ut paket mot postförskott.

Retur av stomme

  1. Skriv ut returformuläret som finns längre ner på den här sidan.
  2. Fyll i returformuläret.
  3. Skicka tillbaka stommen tillsammans med returformuläret och orderbekräftelsen. Adressen hittar du på returformuläret. Du betalar returfrakten.
  4. När vi fått varan och godkänt stommen återbetalar vi pengarna på ditt konto, som du angivit på bifogat returformulär. I skrivande stund har vi ej några varor där vi tar betalt för stomme. Dock ber vi er returnera stommen på utbytesdelar för annars finns det i framtiden inga varor av den typen att erbjuda övriga kunder. En samvetsfråga helt enkelt!

Tänk på att stommen ska vara i renoverbart skick. Är den delad eller borrad i så godkänns den inte. Vid osäkerhet, kontakta oss för mer information. En del bromsok finns nu att köpa som helt nytillverkade, utan stomavgift. Dessa artikelnummer slutar på N.

Moms & Tull

CVI Automotive AB ansvarar ej för extra avgifter som tillkommer i efterhand, så som moms eller tull. Detta gäller främst försändelser utanför EU, eller till destinationer som har specifika avtal med EU vad gäller skatter och tull.

För frågor om detta måste du vända dig till de myndigheter som har ansvaret i det land dit försändelsen skall skickas.

Väljer du leveransland Åland eller Norge, till exempel, kan du därför behöva betala moms och tull i efterhand.

Betalningsalternativ

Inom Sverige kan du betala med kort, swish och faktura.

Frakt & leverans

Vi skickar vanligtvis våra varor inom Sverige med Schenker. De garanterar snabba och säkra leveranser till hela Sverige. Till övriga länder skickar vi med UPS. Observera att vi ej kan skicka med alternativ transportör då vi saknar avtal med dem. Dessutom skickas alla paket ut från vår tredjeparts partner, Orio AB, i Nyköping.

Leveranstider

Vi levererar alltid din beställning så snabbt som möjligt så länge varorna finns på lager, oftast inom ett par dagar efter beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Restorder

Vi håller inga restorder. Saknas någon vara så skickar vi det som finns och du får återkomma när varan åter finns på lager.

Felleverans 

Har du fått fel vara levererad skapa ett ärende här.

Utebliven leverans

Om du inte får dina varor levererade inom rimlig tid skapa ett ärende här.

Fraktskador

Undersök din vara direkt när du hämtar ut eller tar emot varan. Om du upptäcker skada på kartongen eller produkten kan du be PostNord ta tillbaka varan direkt. Fraktskadat gods måste vara anmält till oss senast 2 dagar efter det att du tagit emot varan. Det är viktigt att du behåller allt emballage. Utan originalkartong och emballage förlorar du möjligheten att få ut ersättning för fraktskador.

Ej utlöst paket

Ej utlösta paket debiteras med den faktiska fraktkostnaden + expeditionsavgift på 85 kronor. Om betalning ej sker inom rimlig tid skickas ärendet till Inkasso och sedan eventuellt till Kronofogden.

Personuppgiftspolicy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja åtagandet gentemot dig.

Vi lämnar ej vidare uppgifter du förser oss med i någon form annat än där det krävs för att effektuera din order, alternativt där detta har direkt relevans till de varor du köpt. Detta innebär att vi inte säljer, hyr ut, eller på något annat sätt nyttjar uppgifterna till någonting annat än för det syfte som de ursprungligen lämnats. Enligt Dataskyddsförordningen GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss via telefon eller e-post.

Övrigt

Reservationer

Vi reserverar oss för fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga produkter i vårt sortiment. Vi reserverar oss mot skrivfel, prisändringar och slutförsäljning som kan uppstå trots kontinuerlig uppdatering. All bildinformation på våra sidor ska ses som illustrationer och CVI Automotive AB kan inte garantera att bilden återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.

Force Majure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt annan jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från CVI Automotive ABs sida och gör att CVI Automotive AB ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att CVI Automotive AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Allmänt

Alla varor förblir CVI Automotive ABs egendom till dess att full betalning kommit oss tillhanda. Du som inte fyllt 18 år måste ha målsmans tillstånd att handla från CVI Automotives webbshop. Alla falska ordrar som skickas till oss kommer vi att spåra. CVI Automotive AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Alla försök till bedrägeri kommer att polisanmälas.